duminică, 19 decembrie 2010

Cum te ajuta un catalog firme sa fii pe prima pagina?

Cu promotia noastra de Craciun, 2010, am redus preturile pentru toate pachetele de promovare firme cu 50%. Reactia clientilor a fost extraordinara, cu mult mai multe conturi Basic sau Pro decat la ce ne-am asteptat. Oare ar fi acesta un semn ca economia in Romania mai revine putin si oamenii incearca sa-si relanseze afacerile? Foarte probabil.

Catalogul de firme a fost lansat ca un proiect experimental pentru a mai ajuta clientii nostri la care am facut un site, cu promovarea prin internet. Avand acest scop, am facut site-ul sa fie cat mai bine optimizat pentru aparitii in motoare de cautare, nu ne-am asteptat insa ca firmele inscrise sa apara dupa 1-2 zi deja pe primele 2 pagini in Google. Si asta s-a intamplat! Am avut multe surprize placute anul acesta cu acest proiect.

Se pare ca Google viziteaza destul de des portalurile de firme care au continut interesant, acest lucru fiind vizibil la rezultate si acest lucru poate fi folosit in avantajul nostru.

Multe firme inscrise in catalogul de firme nu posteaza decat  1-2 paragrafe pentru prezentare si foarte putine produse sau servicii. Probabil ca le ajuta un pic, dar multa lume nu se gandeste la faptul ca exista deja o competitie extraordinara pentru cuvintele cheie populare.

Sa luam de exemplu o firma care vinde parfurmuri si se inscrie in catalog cu 2 paragrafe si nici un produs postat. Probabil ca sunt pe net peste o mie de firme care vand parfurmuri pe net. Trebuie sa fim naivi sa credem ca Google o sa ne puna pe primul loc cu cele 2 paragrafe  postate. Chiar daca folosim de 50 de ori cuvantul "parfum" tot nu o sa aparem pe primul loc. Au trecut vremurile cand se practica keyword spam, folosind cateva cuvinte pe pagina de foarte multe ori, mai ales in partea de jos unde nu se prea uita lumea.

A doua optiune pentru a fi pe prima pagina ar fi sa avem foarte multe linkuri de calitate catre pagina noastra, insa si acest lucru devine mai putin important. Am facut cateva experimente postand continut bogat, formulat pentru cititori si nu pentru motoare de cautare, si pagina respectiva a aparut pe prima pagina in Google in cateva zile, pagerank-ul fiind foarte mic, se pare ca si Google acorda mai multa importanta unei pagini create pentru oameni decat pentru masini.

Ce ramane atunci sa facem sa fim pe prima pagina?
  • Sa intelegem bine care sunt cuvante cheie? "Cuvant cheie" se refera la o expresie sau un termen care este legat de activitatea care urmeaza a fi promovata, multe lume insa se gandeste numai la cuvinte cheie foarte folosite, ca si "parfum" pentru care concurenta este enorma si ignora pe cele secundare (sinonime, expresii, alte termene legate de parfum). Trebuie considerate si titlurile produselor, serviciilor si al activitatii. In cazul firmei cu parfum, acesta trebuie sa considere si denumirea produselor, adica denumirea diferitelor parfumuri care vinde. Oamenii de multe ori cauta un produs anume, nu neaparat "parfum" si nu toate paginile sunt optimizate pentru fiecare termen aparte.
  • densitate cuvinte cheie: ramane totusi important sa folosim cuvintele cheie care se cauta. Acestea trebuie folosite cat mai mult in textul de prezentare, dar si in titlurile produselor. De exemplu, pe site-ul real-web.ro, se pot publica mai multe produse si servicii. Fiecare produs va avea o pagina dedicata cu o descriere. Daca o firma publica 10 produse, atunci are de 10 ori mai multe sanse sa fie gasit in Google. Aici este vorba de densitatea cuvintelor, dar si de diversificarea termenelor folosite. Fiecare produs seamana, fiind similar, dar prin publicarea cat mai multor produse se acopera si mai multe cuvinte cheie.
  • informatii relevante: este foarte de interesant ca in ultimii ani Google urmareste clickurile pe rezultatele oferite. De exemplu, daca se cauta cuvantul "parfum" de multe persoane si fiecare da click pe un anumit site, acesta va primi prioritate in ochii lui Google, chiar si fata de alte siteuri cu pagerank mai mare! Controlul nostru aici acopera numai informatiile care sunt afisate pe pagina noastra, dar daca vine un vizitator si gaseste informatii sau produse de care are nevoie, sansele sunt foarte mari ca sa vina inapoi - bineinteles cautand prin Google. Din aceasta cauza merita pus la punct fiecare produs publicat, astfel incat vizitatorii sa fie interesati sa vina inapoi la noi daca au gasit informatii utile.

Am observat cu surprindere reactia unor firme pe care am contactat pentru a le oferi un pachet gratuit de promovare firme pe www.real-web. Unii au zis ca "au deja un site", altii au zis ca oricum nu o sa aiba rezultate sau ca nu au incredere.

Cei care au deja un site si nu se gandesc la promovare sunt cei care deschid un magazin la marginea orasului si asteapta ca orasul sa vina la ei, dar fara sa afiseze o firma luminoasa. La fel merge si internetul: daca cineva creeaza un site, atunci a facut cel mai important pas pentru a "accesa" clientii de pe web. Insa este important sa aiba si o sursa de vizitatori. Listele cu firme si companii au fost inventate tocmai cu acest scop: a centraliza firmele dintr-o zona pentru ca vizitatorii pe net sa le gasesca mai usor intr-un loc. Un portal cu firme trebuie considerat ca un targ, unde toate firmele trimit cate un reprezentant cu un cort si distribuie flyere. Un site cu firme sau companii este forumul de intalnire pentru cei care cauta produse sau firme dintr-un domeniu anume.

Problema cu rezultate sau increderea are o singura solutie: inscriere si testare. Daca vorbim despre un cont gratuit, firma care are indoieli poate pierde in cel mai rau caz o jumatate de ora, cat il ia sa se inscrie si sa publice informatii in contul lui. Poate chiar nu o sa fie nici un client care vinde din catalog si cumpara ceva, dar prin simpla prezenta in catalog este la vedere si informatiile, oferta si produsele sunt expuse. Daca nu se inscrie sa-si expuna produsele cum se asteapta sa vina clientii?

Concluzia? Daca ai firma inscrie-l si in catalogul nostru de firme si companii! Testeaza o luna-doua dar asigura-te ca ai publicat informatiile care te ajuta sa fi gasit!